مانتو سنتی | مدل لباس شب | لباس عروس | مدل لباس نوزادی

مدل مانتو سنتی , مدل لباس شب , مدل لباس عروس , الهام عرب , مدل لباس نوزادی , جدیدترین مدل مانتو سنتی , مدل لباس نوزاد

مانتو سنتی | مدل لباس شب | لباس عروس | مدل لباس نوزادی

مدل مانتو سنتی , مدل لباس شب , مدل لباس عروس , الهام عرب , مدل لباس نوزادی , جدیدترین مدل مانتو سنتی , مدل لباس نوزاد

مدل مانتو سنتی , مدل لباس شب , مدل لباس عروس , الهام عرب , مدل لباس نوزادی , جدیدترین مدل مانتو سنتی , مدل لباس نوزاد

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

تغذیه در سلامت پوست نقش مهمی ایفا می‌کند، رعایت الگوی تغذیه صحیح بتنی بر تناسب، تعادل و تنوع در رژیم غذایی است که برای تامین سلامت بدن و همچنین سلامت و زیبایی پوست ضروری است. تغذیه و رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از پیری پوست و مراقبت پوست بسیار مهم است و فرایند پیری سلول‌ها را کند و باعث می‌شود تا زیبایی و سلامت بیشتری پوست شما داشته باشد. با ما همراه باشید تا در بی‌جامه بیشتر در رابطه با تغذیه در سلامت پوست صحبت کنیم.

ویتامین‌ها، عناصر معدنی و مایعات سه عنصر اصلی موثر بر سلامت پوست هستند، سلامت پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوست نیازمند ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که در میوه و سبزیجات به وفور یافت می‌شوند.

نقش تغذیه در سلامت پوست

تاثیر ویتامین A بر سلامت پوست

تاثیر ویتامین A بر سلامت پوست

این ویتامین محلول در چربی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و برای رشد طبیعی، تکثیر و بازسازی سلول‌های مرده پوست ضروری است. ویتامین A نقش زیادی در بهبود رنگ پوست دارد و باعث جلوگیری از عمیق‌تر شدن خطوط صورت می‌شود. همچنین باعث افزایش حالت کششی پوست ( الاستیک ) می‌شود و باعث رفع جوش‌های پوستی می‌گردد.

منابع تامین ویتامین A

  • کبد ماهی
  • هویج
  • جگر
  • طالبی
  • انبه
  • هلو
  • گوجه فرنگی
  • اسفناج
  • و انواع کلم

تاثیر ویتامین D بر سلامت پوست

تاثیر ویتامین D بر سلامت پوست

ویتامین D جهت رشد و حفظ رطوبت پوست مورد نیاز است و مانع از خشکی پوست و چین و چروک پوست می‌شود، روغن کبد ماهی منبع عالی غذایی برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن و پوست ماست.

منابع تامین ویتامین D

  • روغن کبد ماهی
  • تخم مرغ
  • جگر
  • نور آفتاب

تاثیر ویتامین E بر سلامت پوست

تاثیر ویتامین E بر سلامت پوست

ویتامین E مهم‌ترین آنتی اکسیدان محلول در چربی در سلول است که به حفظ رطوبت و شفافیت پوست کمک می‌کند، رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و به بهبود جای سوختگی، التهاب و بردیگی‌های پوست کمک می‌کند. همچنین ویتامین E از پیری پوست و چین و چروک جلوگیری می‌کند.

منابع تامین ویتامین E

  • روغن‌های گیاهی
  • مغزها مثل تخم آفتاب‌گردان
  • حبوبات
  • جوانه گندم

تاثیر ویتامین K بر سلامت پوست

تاثیر ویتامین K بر سلامت پوست

ویتامین K به رفع کبودی‌های پوست کمک می‌کند و همچنین کمک زیادی به رفع سیاهی دور چشم نیز می‌کند. توجه داشته باشید که این ویتامین باعث انعقاد خون می‌شود و کمبود آن باعث می‌شود فرد در گرما دچار خونریزی بینی شود.

منابع تامین ویتامین K

  • سبزیجات سبز
  • کاهو
  • اسفناج
  • کلم‌ها
  • چای سبز
  • جگر

تاثیر ویتامین F بر سلامت پوست

تاثیر ویتامین F بر سلامت پوست

اسیدهای چرب ضروری که ویتامین F معروفند برای رشد و تکثیر سلول‌های پوستی حیاتی هستند و به انعطاف پذیری و حالت الاستی پوست کمک می‌کنند. در حال حاضر فقط دو نوع اسید چرب ضروری برای بدن انسان شناخته شده‌است که عبارت‌اند از اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6

منابع تامین ویتامین F

  • روغن‌های گیاهی
  • ماهی
  • آووکادو
  • تخم‌مرغ
  • جگر
  • بادام زمینی

تاثیر ویتامین‌های گروه B بر سلامت پوست

تاثیر ویتامین‌های گروه B بر سلامت پوست

ویتامین‌های گروه B به‌طور کلی در چرخه متابولیسم سلولی نقش دارند لذا موجب افزایش متابولیسم بدن شده و رشد و تقسیم سلول‌ها را افزایش می‌دهند. این ویتامین‌ها در عملکرد درست دستگاه ایمنی و عصبی نقش دارند؛ و برای سلامت پوست و ماهیچه‌ها ضروری هستند و عملکرد سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشند. مهم‌ترین ویتامین گروه B بیوتین است که نقش مهمی در سلامت پوست, مو و ناخن ایجاد می‌کند و از التهاب پوستی جلوگیری می‌کند. البته ناسین نیز یکی از ویتامین‌های این خانواده است که به حفظ رطوبت و رفع التهاب و خشکی پوست کمک می‌کند.

ویتامین‌های این گروه ترشح چربی پوست را تنظیم نموده و از ایجاد لک‌های پوستی و زبری پوست جلوگیری می‌کند.

منابع تامین ویتامین‌های گروه B

  • غلات سبوس‌دار
  • گوشت‌ها
  • حبوبات
  • مخمرها
  • سیب‌زمینی
  • جگر
  • تخم‌مرغ
  • سیر

تاثیر ویتامین C بر سلامت پوست

تاثیر ویتامین C بر سلامت پوست

این ویتامین برای ساختن کلاژن بسیار مفید و ضروری است. همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و برای خنثی نمودن رادیکال‌های آزاد در بدن مورد نیاز است. این ویتامین موجب محافظت پوست در مقابل آثار مخرب اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌شود. همچنین این ویتامین به افزایش قدرت ایمنی بدن استحکام لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. ویتامین C در التیام زخم‌ها و جراحات پوستی و رفع کبودی‌ها بسیار موثر است و همچنین مصرف این ویتامین باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.

منابع تامین ویتامین C

  • میوه گل رز
  • عناب
  • مرکبات
  • جگر گوساله
  • فلفل دلمه
  • سیب زمینی
  • گوجه فرنگی

تاثیر سلنیوم بر سلامت پوست

سلنیوم این ماده معدنی, آنتی اکسیدان قوی است و در پیشگیری از سرطان پوست نقش مهمی دارد. سلنیوم پوست را از اشعه خورشید حفظ می‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌ است که مصرف سلنیوم به همراه ویتامین E سلامت عمومی بدن را تقویت می‌کند و در درمان یا پیشگیری بسیاری از بیماریها مؤثر است.

منابع تامین سلنیوم

  • میگو
  • گوشت
  • غلات سبوس دار
  • جگر
  • کنجد

تاثیر روی ( Zink ) بر سلامت پوست

تاثیر روی ( زینک ) بر سلامت پوست

زینک یا روی عنصر در حفظ و سلامت پوست نقش بسیار زیادی را ایفا می‌کند. در اغلب موارد جوش‌ و آکنه پوستی بر اثر کمبود روی در بدن ایجاد می‌گردد. روی با جلوگیری از تولید چربی اضافی در پوست علاوه بر حفظ پاکیزگی از ایجاد جوش نیز جلوگیری می‌کند. همچنین روی در ترمیم جای زخم و جراحات پوست نقش مهمی ایفا می‌کند.

منابع تامین روی

  • گوشت قرمز
  • غذاهای دریایی
  • تخم‌مرغ
  • حبوبات
  • لبنیات
  • میگو

تاثیر سولفور بر سلامت پوست

سولفور یا گوگرد نقش بسیار زیادی در سلامت پوست دارد و با تنظیم غدد چربی به رفع جوش‌های پوستی کمک می‌کند. گوگرد ترشح صفرا را تحریک می نماید و در مقابل مواد سمی از بدن محافظت می کند. گوگرد روند پیری را کنترل می کند. این ماده معدنی در مقابل اثرات زیان آور پرتو و آلودگی از بدن محافظت می کند.

منابع تامین سولفور

  • گوشت بوقلمون
  • تخم‌مرغ
  • سیر
  • ماهی

تاثیر مصرف مایعات بر سلامت پوست

مصرف مایعات زیاد به ویژه آب در حفظ سلامت و شادابی پوست بسیار ضروری است. آب پوست را مرطوب نگه می‌دارد و سموم بدن را خارج می‌کند، همچنین جلوگیری می‌کند از خشکی، چین و چروک و افتادگی پوست شما، توصیه ما به شما مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب است. البته آبمیوه‌های طبیعی را فراموش نکنید و نوشیدنی‌های کافئین دار مثل قهوه, نوشابه که سبب دفع مکرر ادرار می‌شوند را فراموش کنید.

شاید این پست توضیحات خوب و مختصری درباره اینکه هرکدام از ویتامین‌های که ما داخل پست‌ها و مقالات خود در بی‌جامه می‌نویسیم داشته باشد که از این به بعد در Bijame.com به آن لینک می‌شویم.

منبع: مجله اینترنتی بی‌جامه

  • ۹۷/۰۲/۲۱
  • parsa saleh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی